Huisregels

Algemene voorwaarden

Iedereen die een reservatie maakt bij Vita Sana Wellness verklaart zich automatisch akkoord met onze huisregels.

We vragen aan onze klanten om respectvol met ons wellness center om te gaan.

Mogen wij u vriendelijk vragen om GEEN EIGEN DRANKEN EN ETENSWAREN mee te brengen. Het is niet toegestaan uw eigen tassen mee te nemen. Er zijn rieten manden beschikbaar die u mee het wellnesscentrum in mag nemen. Tevens zijn er kluisjes om uw duurzaam materiaal in op te bergen.

Bedankt voor uw begrip.

Reservatie

Bij reservatie zal de klant steeds gevraagd worden om ter bevestiging van de boeking onmiddellijk ofwel het volledige verschuldigde bedrag, ofwel 50% van de totale verschuldigde som te storten. Indien deze storting niet gebeurd is binnen de 3 kalenderdagen, heeft de zaakvoerder het recht om de afspraak te annuleren.

Gelieve bij overschrijving van het voorschot op de bankrekening van Vita Sana Wellness BE37 3930 3116 9728 uw naam, datum en uur van de reservatie in de vrije mededeling te vermelden.

Last minute reservaties zijn uitsluitend mogelijk door voorafbetaling ter plaatse of door een bewijs van betaling door te sturen via e-mail of WhatsApp.

Consumpties ter plaatse worden om praktische redenen allemaal samen afgerekend (één rekening per reservatie).

Annulatie

Gelieve ons tijdig op de hoogte te brengen indien u uw reservatie wenst te annuleren.

Bij annulatie wordt het voorschot NIET terugbetaald, maar geldt het als voorschot voor een volgende reservatie.

Bij laattijdige annulatie (dag ervoor of dag zelf) wordt een vergoeding van 50 € weerhouden. De rest van het voorschot blijft geldig voor een volgende reservatie. 

Indien u ziek bent, vragen wij een geldig doktersbewijs door te sturen van de dokter ( handtekening, nomenclatuurnummer ).

Indien u een reservatie maakt met een cadeaubon hoeft u geen voorschot te betalen. Bij laattijdige annulatie ( dag ervoor of de dag zelf )na reservatie met een cadeaubon, wordt er 50€ van de waarde van de cadeaubon weerhouden als vergoeding. 

Vita Sana Wellness kan de reservatie alleen annuleren in geval van overmacht, ten gevolge van een technische defect aan één van de toestellen. In voorkomend geval heeft de klant de keuze tussen terugbetaling van het voorschot of een tegoed op zijn of haar naam bij Vita Sana Wellness.

Begin- en einduur

De klant verbindt zich ertoe om het begin- en einduur van elke afspraak bij Vita Sana Wellness te respecteren.

Aankomst

De klant komt bij voorkeur maximum 10 minuten vroeger aan. Bij laattijdige aankomst zijn wij genoodzaakt om de behandeling of sessie overeenkomstig de vertraging in te korten, zodat de dagindeling en planning van Vita Sana Wellness niet in het gedrang komen.

Vertrek

Indien de klant de wellness niet tijdig verlaten heeft, zal er na 15 minuten over tijd 35 € extra aangerekend worden.

Na elke bezetting dient er immers grondig gepoetst te worden, zodat de volgende klant ook van een perfecte hygiëne kan genieten. Het vraagt uiteraard tijd om dit goed te doen.

Algemeen

Vita Sana Wellness draagt hygiëne hoog in het vaandel. Onze huisregels inzake hygiëne moeten strikt gerespecteerd worden.

De klant is VERPLICHT om een DOUCHE te nemen:

  • vooraleer van de wellnessfaciliteiten gebruik te maken,
  • na het gebruik van de sauna en hamman,
  • (steeds) alvorens het zwembad en de jacuzzi te gebruiken,
  • na het gebruik van de jacuzzi.

De klant dient de massagejets in de jacuzzi correct te gebruiken en enkel waarvoor zij dienen (niet op de buik, liesstreek enz.). Verkeerd gebruik kan inwendige letsels veroorzaken. Hetzelfde geldt voor het gebruik van de jetstream in het zwembad. De verantwoordelijkheid ligt in deze volledig bij de klant.

Vita Sana Wellness raad de klant aan om de massagejets in de jacuzzi en de jetstream in het zwembad niet te gebruiken als er kinderen bij zijn. Ook hier draagt de klant de volledige verantwoordelijkheid.

De klant is verplicht om een badhanddoek (door Vita Sana Wellness ter beschikking gesteld) te gebruiken in de saunacabine en op de loungezetels binnen en buiten.

Om hygiënische reden wordt het dragen van badkledij in de sauna en hammam afgeraden. Dit is tevens beter voor de doorbloeding van het lichaam.

Het is verboden om handdoeken mee te nemen in de hammam, daar de luchtvochtigheid in de ruimte 100% bedraagt.

Instellingen van de apparatuur mogen niet gewijzigd worden. Het is verboden om producten toe te voegen aan de jacuzzi en het zwembad.

De klant is zelf verantwoordelijk voor het correcte gebruik van de ter beschikking gestelde faciliteiten. In geen geval kan Vita Sana Wellness aansprakelijk gesteld worden voor lichamelijke of materiële schade en ongevallen. Vita Sana Wellness zal ten dien gevolge ook nooit in gebreke gesteld kunnen worden.

Vita Sana Wellness kan in geen geval verantwoordelijk gesteld worden voor verlies van goederen.

De verantwoordelijke van Vita Sana Wellness heeft bij gevaar steeds het recht om de ruimte te betreden tijdens de duur van de wellnesssessie, zelfs indien de klant hier niet mee instemt.

Kinderen tot en met 11 jaar mogen gratis binnen in de wellness (badlinnen en slippers zelf mee te brengen). Voor kinderen vanaf 12 jaar tot en met 15 jaar bedraagt de prijs 25 € (saunahanddoek, douchehanddoek, badjas en slippers inbegrepen).

Vanaf 16 jaar 40 € (alles inbegrepen).

Kinderen van 0 tot 16 jaar dienen steeds onder toezicht van een volwassen persoon te blijven.

Het is verboden te lopen in het complex. Het gebruik van de badslippers (door Vita Sana Wellness ter beschikking gesteld) is verplicht, behalve in de sauna, de hammam en de baden.

Het is verboden te duiken in de jacuzzi, te roken in het complex (behalve in de daartoe voorziene rokersruimte) en eten of drank mee te nemen.

Glazen of eten meenemen in natte ruimtes en het badhuis is niet toegestaan.

Gelieve alcohol met mate te gebruiken.

Bij niet-naleving van deze huisregels heeft Vita Sana Wellness het recht om een schadevergoeding in rekening te brengen.
              

Cadeaubonnen

Alle door Vita Sana Wellness uitgegeven cadeaubonnen zijn 12 maanden geldig, vanaf de uitgiftedatum, en zijn niet terugbetaalbaar. Cadeaubonnen dienen aangeboden te worden op het uur van de afspraak. Indien de klant de cadeaubon niet kan voorleggen, zal hem gevraagd worden het overeenkomstig bedrag te betalen. Cadeaubonnen waarvan de geldigheidsdatum overschreden is, zullen steeds geweigerd worden.

Lid van de Belgische Massage Federatie